Historien om den “smilende” dråbe

Der er en gammel historie bag vores nye logo og visuelle identitet. 

Når man skaber et nyt brand, er det en kunst at udvikle det helt rigtige logo og en visuel identitet, som matcher virksomhedens værdier. I udarbejdelsen af den nye visuelle identitet for Nordic Oily Waste har vi fundet inspiration ved at kigge tilbage i tiden hos den virksomhed, vi har overtaget. Gennem de sidste 10 år har virksomheden været igennem flere ejerskift. Vi har stor respekt for historien, og vi har derfor aktivt taget den med os i udviklingen logoet.

Det nye Nordic Oily Waste logo trækker tydelige tråde tilbage til dengang, virksomheden hed Gunnar Lunds Olieservice, hvor “den smilende dråbe” også var en del af logoet. Dråben giver en association til både flydende affald, olie og vand. For os illustrerer den både upcycled olie og rent vand, som vi kan sende videre i cirkulation efter behandlingen.

Det er dog ikke kun vores logo, som har et smil på læben. Vi er nemlig ekstremt glade og taknemmelige for, at vi stadigt har de samme dygtige og kompetente medarbejdere i staben på trods af ejerskiftet.

Facebook
LinkedIn

Læs flere nyheder

Flere på team no waste

I august måned har vi budt velkommen til hele fem nye medarbejdere, men vi savner stadigt flere nye kollegaer til holdet.

Vores historie

Vores historie har sin spæde start ombord på et skib fyldt med bananer på vej fra Sydamerika til Nordamerika. Theis Rinaldo Andersen, som er ejer og stifter af Rinaldo Holding gruppen, sejlede i sin ungdom frem og tilbage over havet.