Historien om den “smilende” dråbe

Der er en gammel historie bag vores nye logo og visuelle identitet. 

Når man skaber et nyt brand, er det en kunst at udvikle det helt rigtige logo og en visuel identitet, som matcher virksomhedens værdier. I udarbejdelsen af den nye visuelle identitet for Nordic Oily Waste har vi fundet inspiration ved at kigge tilbage i tiden hos den virksomhed, vi har overtaget. Gennem de sidste 10 år har virksomheden været igennem flere ejerskift. Vi har stor respekt for historien, og vi har derfor aktivt taget den med os i udviklingen logoet.

Det nye Nordic Oily Waste logo trækker tydelige tråde tilbage til dengang, virksomheden hed Gunnar Lunds Olieservice, hvor “den smilende dråbe” også var en del af logoet. Dråben giver en association til både flydende affald, olie og vand. For os illustrerer den både upcycled olie og rent vand, som vi kan sende videre i cirkulation efter behandlingen.

Det er dog ikke kun vores logo, som har et smil på læben. Vi er nemlig ekstremt glade og taknemmelige for, at vi stadigt har de samme dygtige og kompetente medarbejdere i staben på trods af ejerskiftet.

Facebook
LinkedIn

Læs flere nyheder

Adam Lund Shipping Trainee Nordic Oily Waste

Fra skolebænken til karriere inden for shipping

En stor dag hos Nordic Oily Waste: Vores shipping-trainee, Adam, har gennemført sit toårige skoleforløb og er nu officielt færdiguddannet. Det er en anledning, vi markerer med stolthed, taknemmelighed og ikke mindst stor respekt for det arbejde, Adam har lagt i sin udvikling og i sit arbejde hos Nordic Oily Waste.

Nordic Oily Waste sætter standarden med ISO 45001, 9001 og 14001 certificeringer

Som en central aktør inden for affaldshåndtering og bæredygtige løsninger arbejder Nordic Oily Waste målrettet på at opretholde de højeste standarder inden for sikkerhed, kvalitet og miljøansvar. Med vores fornyelse af ISO 45001, ISO 9001 og ISO 14001-certificeringer bekræfter vi vores forpligtelse til at levere professionelle og pålidelige løsninger, der skaber værdi for både vores kunder og miljøet.